Vejledning til brug af jeres Cordura betalingskiosk

Denne vejledning omfatter hjælp til jeres Cordura betalingskiosk

Som en del af aftalen om jeres løsning, har I adgang til ubegrænset service og support via telefon og fjernadgang. Se oplysninger om dette i bunden af denne side

Ved levering har I modtaget følgende:

  • Cordura kiosk væg- eller standermonteret
  • 1 stk. bonrulle (monteret i kiosken)
  • 1 stk. købmandskort
  • 1 stk. servicekort
  • 2 nøgler til kiosken

For erhvervelse af nye dele, kontakt Cordura på 69177779

Medfølgende kort

Ved levering af jeres Cordura kiosk, har I modtaget 2 plastikkort, der benyttes til service af kiosken. 


1) Servicekort
Det medfølgende servicekort kan aflæses med kioskens indbyggede stregkodelæser for at starte kioskens serviceskærm.

Servicekortet bruges desuden til at starte kiosken op igen, når I har haft den åben. 

2) Købmandskort
Det medfølgende købmands kort bruges til fejlsøgning og konfiguration af NETS betalingsudstyr. 
Det skal kun bruges i meget sjældne tilfælde og gerne under vejledning af Cordura. Alt udstyr er sat op til brug ved levering af kiosken

Serviceskærm - aktivering og brug

Ved fejl kan I aktivere kioskens serviceskærm ved at scanne stregkoden på medfølgende servicekort 

Fra serviceskærmen har I følgende muligheder

  • Sæt kiosken i fejltilstand
    I denne tilstand vises en "ude af drift skærm"
  • Luk kiosken pænt ned
    Undlad så vidt muligt at tage strømmen fra kiosken uden først at lukke den pænt ned fra serviceskærmen
  • Se tilstand på kiosken
    Se om kiosken har netværk og om den er i fejltilstand

For at lukke serviceskærmen igen, scan servicekortets QR stregkode

Skift af papir

Hvis kioskens indbyggede printer løber tør for papir, afsendes en mail til den mailadresse, der er konfigureret ved levering. Kontakt Cordura, hvis I ikke modtager en sådan mail eller er i tvivl om, hvortil den sendes. 

Ved skift af papir åbnes kiosken med medføgende nøgle og følgende trin foretages:

  1. åben kiosken
  2. Løsn fingerskruen (hvis nødvendigt) for at tage rullen af rulleholderen
  3. Sørg for at printlåget er lukket
  4. Isæt ny rulle, således at papiret rulles af ind mod lågen, nedad (se billede)
  5. Før papiret ind i bagenden af printeren. Printeren bør nu selv føre papiret frem og klippe ren (der bør bør komme 10-15 cm papir ud af printeren)
  6. Luk nu kiosken og scan servicekortet. Herefter starter kiosken software op igen og er klar til brug

 

Håndtering af indhold, produkter og salgsstatistik

Ved levering af kiosken har I modtaget en mail med loginoplysninger, der kan benyttes til Cordura backoffice, der tilgås via links herunder. 
Kontakt Cordura på 69177779 eller via vores HelpDesk i formularen her nederst på siden, hvis I mangler adgang til en eller flere brugere. 

Adgang til ordreoverblik samt administration af produkter sker på https://surface.paystation.dk

Adgang til ændring af tekster og billeder samt brugeroplysninger sker på https://surface.paystation.dk/umbraco - her kan du ændre dit password ved klik på dit navn i øverste højre hjørne

Brug for yderligere hjælp?

Kontakt Cordura for generel service og support ved at oprette en sag i vores helpdesk ved at benytte formularen nedenfor eller fra vores supportportal: 

https://cordura.desk365.io/support/sp-home

Fra linket herover kan du oprette dig som bruger for at få overblik over dine igangværende sager. 

Cordura kan via fjernadgang af kiosken hjælpe med diagnosticering og udbedring af fejl. Dette vil altid være dækket af jeres serviceaftale. Bemærk at hvis fejludbedring kræver tekniker på stedet, kan dette være omfattet af timebetaling. 

 

Kontakt

Vi sætter en ære i at tilbyde vores kunder den bedste service og rådgivning. Har du spørgsmål, eller ønsker du at høre mere om, hvad vi kan gøre for dig? Så tøv ikke med at kontakte os. Uanset om det drejer sig om et konkret projekt eller generelle forespørgsler, står vores team klar til at hjælpe dig. 

Cordura Solutions ApS

CVR:44842769

Klamsagervej 32 K6

8230 Aabyhøj

Tlf. 69177779

mail@cordura.dk

Fakturaer bedes stilet til invoice@cordura.dk